Veel gestelde vragen
Meest gestelde vragen
-
Hoe werkt Partycharter?
Wij hebben gekozen voor een site waarop u zelf kunt vinden wat u zoekt. Dat is niet omdat wij u het werk willen laten doen, maar wij weten uit ervaring dat u zelf heel goed weet wat u wel en niet wilt.
En er is een goede kans dat u waarschijnlijk liever eerst zelf vast wat mogelijkheden wilt bekijken alvorens contact met ons op te nemen. Wij zorgen daarna voor de rest.
Natuurlijk kunt u ons op ieder moment bellen voor hulp, maar als u het stappenplan volgt voorziet u ons uiteindelijk van de juiste informatie om óns deel bij te dragen: goed advies en begeleiding van uw evenement totdat de vaart achter de rug is.
Na het kiezen van een schip komt in een telefoongesprek en per e-mail de rest van de invulling aan bod: reserveren ligplaats, vaarroute, exacte catering-invulling, entertainment en al uw andere wensen. En wij zorgen ervoor dat alles wordt geregeld en bewaken de voortgang voor u.
-
Waarom boeken bij Partycharter?
U heeft maar één aanspreekpunt: wij verzorgen de ligplaats, catering, band, personeel en alle andere zaken die u aan boord wenst. Doordat wij meerdere keren per jaar een bepaald schip reserveren, heeft u het voordeel van de ‘vaste klant’ die u –via ons- bent. Wij hebben prijsafspraken met diverse rederijen waardoor u minder betaalt. Wij hebben een ruim assortiment partyschepen. Wij kennen de voor- en nadelen van alle schepen. Wij weten wat de ‘valkuilen’ zijn en behoeden u daarvoor.
-
Hoe ver van tevoren moet ik reserveren?
Hieraan is geen minimumtijd verbonden. Sommige vaarten worden meer dan een jaar van tevoren geboekt, en sommige pas een week voor de vaardatum. Het is het wel zo dat hoe later u wilt boeken, hoe groter de kans is dat uw eerste keuze al bezet is.
Wij beschikken over een lijst van 150 schepen dus het komt bijna niet voor dat er niets meer beschikbaar is, maar waarom zou u het daarop aan laten komen? Wij adviseren u: eerst het schip reserveren, de rest kan altijd later nog worden ingevuld.
Overige
-
Hoe werkt Partycharter?
Wij hebben gekozen voor een site waarop u zelf kunt vinden wat u zoekt. Dat is niet omdat wij u het werk willen laten doen, maar wij weten uit ervaring dat u zelf heel goed weet wat u wel en niet wilt.
En er is een goede kans dat u waarschijnlijk liever eerst zelf vast wat mogelijkheden wilt bekijken alvorens contact met ons op te nemen. Wij zorgen daarna voor de rest.
Natuurlijk kunt u ons op ieder moment bellen voor hulp, maar als u het stappenplan volgt voorziet u ons uiteindelijk van de juiste informatie om óns deel bij te dragen: goed advies en begeleiding van uw evenement totdat de vaart achter de rug is.
Na het kiezen van een schip komt in een telefoongesprek en per e-mail de rest van de invulling aan bod: reserveren ligplaats, vaarroute, exacte catering-invulling, entertainment en al uw andere wensen. En wij zorgen ervoor dat alles wordt geregeld en bewaken de voortgang voor u.
-
Waarom boeken bij Partycharter?
U heeft maar één aanspreekpunt: wij verzorgen de ligplaats, catering, band, personeel en alle andere zaken die u aan boord wenst. Doordat wij meerdere keren per jaar een bepaald schip reserveren, heeft u het voordeel van de ‘vaste klant’ die u –via ons- bent. Wij hebben prijsafspraken met diverse rederijen waardoor u minder betaalt. Wij hebben een ruim assortiment partyschepen. Wij kennen de voor- en nadelen van alle schepen. Wij weten wat de ‘valkuilen’ zijn en behoeden u daarvoor.
-
Hoe reserveer ik een schip?
U kunt ons bellen en zeggen dat u een bepaald schip wilt reserveren.
U kunt ons ook bellen met het verzoek om samen met u een schip uit te kiezen dat het beste bij uw wensen past.
Als u nog niet weet welk schip u wilt reserveren en eerst zelf wilt rondkijken, volgt u het stappenplan.
Na het maken van een scheepskeuze, bespreken wij met u hoe u het programma gerealiseerd wilt hebben. Hierna maken wij een offerte (programmavoorstel met kostenoverzicht), waar u vervolgens ‘ja’ of ‘nee’ op kunt zeggen.
Na acceptatie van de offerte sturen wij u de reserveringspapieren (charterovereenkomst en scheepshuurfactuur) toe. Na ontvangst van de kopie overeenkomst en het factuurbedrag is uw reservering definitief.
-
Hoe ver van tevoren moet ik reserveren?
Hieraan is geen minimumtijd verbonden. Sommige vaarten worden meer dan een jaar van tevoren geboekt, en sommige pas een week voor de vaardatum. Het is het wel zo dat hoe later u wilt boeken, hoe groter de kans is dat uw eerste keuze al bezet is.
Wij beschikken over een lijst van 150 schepen dus het komt bijna niet voor dat er niets meer beschikbaar is, maar waarom zou u het daarop aan laten komen? Wij adviseren u: eerst het schip reserveren, de rest kan altijd later nog worden ingevuld.
-
Op welk moment verplicht ik me tot iets?
U zit pas ergens aan vast op het moment dat u besluit het schip te reserveren. Alles daarvóór is geheel vrijblijvend en kosteloos.
-
Kunnen de schepen ook ergens anders varen dan hun eigen ligplaats?
Jazeker! Eén van de voordelen van een schip is dat het een mobiele locatie is, dus de schepen kunnen in principe vanuit iedere plaats varen waar voldoende water staat.
Wij bespreken de mogelijkheden graag met u, want er zijn wel kosten verbonden aan de lege vaaruren tussen de eigen ligplaats en de inscheeplocatie. Deze voor- en terugvaarkosten zijn per schip verschillend en met een aantal schepen hebben wij speciale prijsafspraken gemaakt.
-
Zijn de schepen rolstoeltoegankelijk?
Veel -maar niet alle- schepen zijn zo goed als rolstoeltoegankelijk. Sommige schepen hebben echter speciale sanitaire voorzieningen voor rolstoelers aan boord. Deze schepen kunt u selecteren door het vinkje bij “invalide vriendelijk” in stap 1 van het stappenplan aan te zetten.
Elektrische rolstoelen zijn een verhaal apart: over het algemeen zijn deze te zwaar en te breed voor de loopplank. Neemt u echter gerust contact met ons op voor verdere specificaties dan wel eisen uwerzijds.
-
Kan ik eigen catering meenemen?
Het is op de schepen die wij vertegenwoordigen niet toegestaan om eigen catering mee te brengen. Vergelijk het met een restaurant of terras: daar is het nuttigen van zelf-meegebrachte waar ook niet de bedoeling.
Er zijn, zoals het hoort, ook uitzonderingen op die regel. Zo valt (bijvoorbeeld) te denken aan bepaalde gerechten die een Nederlands kok niet zo goed zou kunnen bereiden als een kok die afkomstig is uit het land waar de gerechten ook vandaan komen.
In zo’n geval geldt wel dat het eten door een professioneel cateringbedrijf moet worden verzorgd (dus niet door de familie) en dat een uitkoopbedrag aan het schip zal moeten worden betaald voor het gemis aan omzet en winst. Denk daarbij aan een bedrag dat kan variëren van 10 tot 20 euro per persoon, afhankelijk van de scheepskeus. Veel schepen staan deze constructie overigens sowieso niet toe, het blijven tenslotte uitzonderingen.
Wij weten natuurlijk niet wat uw beweegredenen zijn om uw eigen catering te willen verzorgen, en of het al of niet huren van een schip daarvan af zou hangen, maar het meebrengen van eigen catering uit kostenoverwegingen is niet de moeite waard; door het uitkoopbedrag bent u per saldo even duur of zelfs duurder uit dan wanneer u de catering door het schip zou laten verzorgen.
-
Varen de schepen ook in de winter?
Ja, de schepen varen het gehele jaar door. Zeker op de grote rivieren levert de kou niet veel problemen op, mede doordat de beroepsvaart de doorgangen vrijhoudt.
-
Wat is er geregeld voor kinderen aan boord?
In principe niets. Qua veiligheid is natuurlijk alles in orde, maar qua vermaak is er standaard niets geregeld (behalve het varen, dat ze vaak ook al heel spannend vinden) dus daar moet u zelf voor zorgen. Wij kunnen wel een goochelaar met ballonact of ander kindervermaak voor u verzorgen.
-
Kan ik een annuleringsverzekering afsluiten?
Ja. In de charterovereenkomst wordt standaard de mogelijkheid geboden om tegen een bepaald percentage van het omzetbedrag, een annuleringsverzekering af te sluiten. Het komt gelukkig niet vaak voor dat er een beroep op wordt gedaan, maar áls het nodig is, is het ook écht nodig.
-
Kan ik ook zelf entertainment regelen?
Jazeker, dat staat u volkomen vrij. De verantwoordelijkheid hiervoor ligt dan natuurlijk wel bij u, dus houd er rekening mee dat wij geen aansprakelijkheid accepteren in geval dat dit entertainment op de één of andere manier niet ‘past’ aan boord.
Houd ook rekening met de opbouwtijd die (bijvoorbeeld) een band nodig heeft. Kortom, even met ons overleggen en alles komt goed.