Rotterdam is volop in beweging, er zit vaart in Rotterdam! Maar vaart ú ook in Rotterdam?
Een partyboot in Rotterdam: dé manier om door de havens en langs de indrukwekkende skyline van Rotterdam te varen met een hapje en een drankje in de hand!
Voor verschillende evenementen, ongeacht het aantal genodigden, hebben wij een geschikte partyboot. Denk hierbij aan evenementen als:
- Personeelsfeest
- Huwelijksfeest
- Verjaardagsfeest
- Jubileum
- Riviercruises
- Beurzen op het water
Partyboot Rotterdam heeft voor uw evenement altijd een geschikte boot. Uw wensen staan centraal en wij dragen er graag aan bij om uw evenement onvergetelijk te maken. En dat begint bij de juiste scheepskeuze!
- Anna Maria Agnes - HotelbootPrijs v.a.Op aanvraag
Standaard ligplaats: Rotterdam Aantal personen: 10 tot 72 personen Dansvloer: Ja Zonnedek: Ja Mindervalidentoilet: Ja - James Cook - PartybootPrijs v.a.Op aanvraag
Standaard ligplaats: Rotterdam Aantal personen: 100 tot 400 personen Dansvloer: Ja Zonnedek: Ja Mindervalidentoilet: Ja - Barcelona - Evenementenschip (niet meer in de vaart)Prijs v.a.€ 2.650,00
Standaard ligplaats: Rotterdam Aantal personen: 125 tot 600 personen Dansvloer: Ja Zonnedek: Ja Mindervalidentoilet: Ja - Smaragd 2 - PartybootPrijs v.a.€ 1.275,00
Standaard ligplaats: Rotterdam Aantal personen: 70 tot 400 personen Dansvloer: Ja Zonnedek: Ja Mindervalidentoilet: Ja - Smaragd 1 - PartybootPrijs v.a.€ 1.450,00
Standaard ligplaats: Rotterdam Aantal personen: 70 tot 250 personen Dansvloer: Ja Zonnedek: Ja Mindervalidentoilet: Ja - Ameland - PartybootPrijs v.a.€ 4.395,00
Standaard ligplaats: Rotterdam Aantal personen: 150 tot 750 personen Dansvloer: Ja Zonnedek: Ja Mindervalidentoilet: Nee - Marlina - PartybootPrijs v.a.€ 3.995,00
Standaard ligplaats: Rotterdam Aantal personen: 125 tot 500 personen Dansvloer: Ja Zonnedek: Ja Mindervalidentoilet: Ja
Partyboot Rotterdam heeft zo'n 27 verschillende boten liggen voor uw evenement en we kunnen ook nog schepen uit andere steden laten komen. Een ruime keuze dus! Bij het organiseren van een huwelijksfeest op een partyboot voor ongeveer 50 personen kan bijvoorbeeld de Contessa worden aangeraden. Voor een bedrijfsuitje met ongeveer 250 man zou de Smaragd 2 geschikt kunnen zijn, waar met mooi weer het zonnedek een mooie plek is tijdens de vaart! Maar is dit ook voor ú de juiste keuze? Vraag ons om advies!
Gezien het brede aanbod van partyboten volgt hieronder een kleine greep uit het aanbod uit de selectie Partyboot Rotterdam:
De James Cook; vernoemd naar de ontdekkingsreiziger James Cook. Geschikt voor max. 400 personen. Deze partyboot is uitgerust met een mindervalidentoilet, een lift, dansvloer en zonnedek. Een partyboot met luxe inrichting die de boot een bijzondere ambiance geven. Te huur vanaf een minimale duur van 2 uur.
De Thales; een partyschip dat uitermate geschikt is voor een select gezelschap, maximaal 25 personen. Denk hierbij aan een evenement in de familiesfeer of een zakelijke ontvangst. Dit jacht met luxe uitstraling is uitgerust met twee salons en een zonnedek. Te huur vanaf een minimale duur van 3 uur.
Bedenk dat wij ook partyboten uit andere plaatsen naar Rotterdam kunnen laten komen!
Voor elke partyboot staat een minimale huurprijs vermeld waar u de boot een bepaald aantal uren voor kunt huren, dat is per partyboot verschillend. Vaak is dit vastgesteld op 3 uur. Wilt u de boot langer huren dan de minimale verhuurtijd? Dat is natuurlijk mogelijk! Vraag een offerte aan of bel ons.
Partyboot Rotterdam heeft voor uw evenement altijd een geschikte boot. Uw wensen staan centraal en wij dragen er graag aan bij om uw evenement onvergetelijk te maken. En dat begint bij de juiste scheepskeuze!
Heeft u vragen over de verschillende partyboten of wilt u meer weten over de vaarroutes en aanlegplaatsen? Neem dan gerust contact met ons op!
Wat is er te zien in Rotterdam?
Het is onmogelijk om álles te laten zien dat Rotterdam vanaf het water zo aantrekkelijk maakt, maar wij lichten graag een tipje van de sluier. Op deze pagina willen wij u een aantal highlights van Rotterdam laten zien, en om het een beetje overzichtelijk te houden beginnen we aan de oostkant van de stad en eindigen we in het westen.
De eerste eyecatcher: de Van Brienenoordbrug
De Van Brienenoordbrug in Rotterdam is de grootste brug van Nederland. De overspanning van de brug over de Nieuwe Maas meet 305 meter. De Erasmusbrug heeft een overspanning van 278 meter en komt met deze lengte op de tweede plaats.
De Kuip
Iedereen is het er wel over eens; of je nu wel of niet een Rotterdams hart hebt... De Kuip is toch wel één van de mooiste stadions van Nederland. In 1937 is Stadion Feijenoord officieel geopend, sindsdien hebben er talloze voetbalwedstrijden plaatsgevonden. Het historische Stadion Feijenoord in Rotterdam was in 1994 drastisch verouderd en bleek toe aan een totale renovatie. Eind 1993 werd een totaalplan gepresenteerd dat de integrale aanpak van alle elementen inhield. Besloten werd de nadruk op multifunctionaliteit te leggen. Door een uitbreiding van het activiteitenpakket moest het stadion geen dertig, maar zeker driehonderd dagen per jaar in bedrijf kunnen zijn. De gebruiksintensivering van Stadion Feijenoord zou het rendement ten goede komen. Het resultaat: een monumentaal vernieuwd stadion dat op volle toeren draait...
De skyline
Doordat de stad in de Tweede Wereldoorlog deels in de as werd gelegd, heeft moderne architectuur een bijzondere uitstraling kunnen geven aan de stad. De skyline is dan ook bijna on-Nederands indrukwekkend. Alles ziet er totaal anders uit als je het bekijkt vanaf het water: de Skyline van Rotterdam is dan ook een indrukwekkend gezicht als je de stad varend benadert.
Unilever
Varend naar het westen, dus richting de stad, passeren we het gebouw van Unilever. Dit gebouw is over bestaande bouw heen geplaatst en toont eens temeer aan hoe Rotterdam bestaande bouw met moderne architectuur combineert.
Kop van Zuid
De Kop van Zuid is een van de meest recent ontwikkelde gebieden van de stad. In dit voormalige havengebied op de Zuidoever zijn inmiddels vele kantorencomplexen, duizenden woningen in gevarieerde stijl, winkels vooral gericht op design, restaurants, scholen en een theater verrezen. Het gebied is eigenlijk een groot openlucht museum van de moderne architectuur waar baanbrekende ontwerpen te zien zijn, zoals het Luxor theater van de Australiër Peter Wilson, de Hogeschool INHOLLAND van de Nederlander Erick van Egeraat en het hoofdkantoor van KPN Telecom van de Italiaan Renzo Piano. Elke buurt van de Kop van Zuid heeft zijn eigen gezicht.
De Kop van Zuid heeft verschillende gezichten. De havensfeer in het noordelijk deel is zoveel mogelijk behouden waarbij oude havengebouwen nieuwe functies kregen als studio, restaurant of appartement. Nieuwe en oude architectuur bestaan naast elkaar en in een aantal gevallen lopen ze soms letterlijk in elkaar over.
De Erasmusbrug
De Erasmusbrug is meer alleen dan een brug over de Maas. De brug verbindt de "oude" binnenstad van Rotterdam met het nieuw te ontwikkelen Kop van Zuid. Bij de hoge ambities en uitstraling van dit gebied hoort ook een brug met een uitstraling. De Erasmusbrug is meer dan dat geworden. De Erasmusbrug is een beeldmerk voor Rotterdam geworden. Een logo, een markant herkenningsteken van Rotterdam. De hangbrug met één schuine pyloon met een knik heeft een eigen identiteit en verlevendigt de skyline van Rotterdam.
Scheepvaartkwartier:
Het Scheepvaartkwartier met zijn patricierspanden is nog steeds een wijk met scheepvaartkantoren, handelshuizen, pakhuizen, consulaten en rijksdiensten. Het is een oud stukje Rotterdam waar eens de reders en de havenbaronnen zetelden. De monumentale en vaak rijk versierde panden zijn getuige van die tijd.
De bouwvoorschriften waren streng: mooie gevels aan de rivierzijde en daklijsten die puntdaken moesten verhullen. De eerste blik die zeelieden moesten krijgen, als ze vanaf de Maas Rotterdam zagen liggen, was die van een rijke stad van grote schoonheid.
Dit gebied raakte vijfentwintig jaar geleden in verval. Maar het tij is gekeerd en de wijk wordt jaarlijks meer geliefd. Imposante pakhuizen zijn veranderd in luxe appartementen, woontorens verrijzen en het ene na het andere restaurant opent de poorten. Zo komt er langzaam meer evenwicht in een buurt waar vroeger zo'n 25.000 mensen werkten en slechts 850 woonden. Het kwartier heeft de status van officieel beschermd stadsgezicht en veel panden uit het einde van de negentiende eeuw en het begin van de twintigste eeuw staan op de Monumentenlijst van het rijk.
De Euromast
De Euromast in Rotterdam, de hoogste uitkijktoren in Nederland, laat zich niet gemakkelijk overtreffen. Toen deze in 1960 werd gebouwd ter gelegenheid van de internationale tuinbouwtentoonstelling, de Floriade, verhief hij zich 104 meter boven de stad en haar bedrijvige haven. Gedurende de tien daarop volgende jaren, kwamen er andere gebouwen bij in Nederland die zich hemelwaarts verhieven met het doel een zekere status te verwerven. In 1970 reikte de Euromast evenwel verder dan alle andere bouwwerken. Er werd een 'Space-Tower' op haar machtige schouders geplaatst en momenteel is de Euromast 185 meter hoog.
Lloydkwartier
Vanaf de Schiehaven-Müllerpier vertrokken ooit de passagiersschepen naar verre bestemmingen. De pier heeft inmiddels een nieuwe naam (Lloydkwartier) en functie gekregen. De historische gebouwen herbergen nu creatieve bedrijven werkzaam in media-industrie (film, tv, internet). Recreëren in het Lloydkwartier is 'recreëren op z'n Rotterdamst'. Het Lloydkwartier is een 'stad in de stad' en dat is aan de mogelijkheden voor entertainment te merken. Van internetcafé tot gewone kroeg en restaurant, van jazzpodium tot theater. De uitgaansmogelijkheden in het gebied zijn talrijk en divers. Het Lloyd Multiplein biedt ruimte voor evenementen en gratis sportfaciliteiten. Het Lloydkwartier telt diverse toeristische attracties. De belangrijkste is de ambachtelijke bouw van het achttiende-eeuwse linieschip De Delft.
Last but not least: de Rotterdamse haven
Rotterdam is wereldberoemd om zijn moderne, grote haven. Tussen 1962 en 2004 was de haven van Rotterdam zelfs de grootste haven van de wereld. Nu zijn de nummers één en twee van de wereld de havens van Sjanghai en Singapore. Tijdens een vaartocht is goed te zien hoe de havens worden herontwikkeld tot aantrekkelijke gebieden. De reusachtige overslaginstallaties zijn steeds meer richting zee komen te liggen.
Varend door het havengebied zien we diverse vormen van op- en overslag. Naast de containerhavens zien we ook de ontwikkeling van de Maasvlakte. Hier presenteert Rotterdam zich als belangrijk Europees op- en overslagpunt voor LNG (Liquefied Natural Gas)
En we begonnen dit kleine 'tourtje' er al mee: Rotterdam is volop in beweging. In dit geval beweegt Rotterdam dus letterlijk westwaarts!
Bekijk alle partyschepen